د: علامت صلح:
گـاهـي تـقـاضـاي هم آغوشـي شوهر در پي مشاجرههایروزانه رخ میدهد.
او به هنگام شب تصميم میگيرد با معاشقهای دوجانبه دعواي ميان روز را خاتمه يافته اعلام كند تا هر دو فردا را به شيريني آغاز كنند.
چه بسا شوهر در گفتگوي تند روزانه، خود را مقصربداند اما زن نبايد انتظار عـذر خواهي صريح از او داشته باشد، زيرا اگر كمي عاقلانهفكر كند نه از روي احساس انتقام، پي خواهد برد كه هميشه معذرت خواستن، با گفتار نيست.
بـراي مـرد تـقـاضـاي همبستري از هر شيوه عذر خواهي ديگري پسندیدهتراست و اين امر علتهای مهمي دارد.
نخست اينكه سختي معذرت خواستن عاجزانه را در برندارد و شخصيتش را جريحه دار نمیکند.
دوم اينكه دعوا را بي آنكه سخني از آن به ميانآيد خاتمه میدهد.
بسيار اتفاق افـتـاده كـه عـذرخواهي صريح، مشكلرا پیچیدهتر كرده است، زيرا عذرخواهي علاوه بر شكست شـخـصـيت، در حقیقت نوعي اقراربه تعدي و ناداني يا کمتجربگی است.
گويي مرد خود اعتراف كرده كه در مشاجره ميان روزحق به جانب او نبوده است.
گـاهي هم تمايل به هم آغوشي از سوي مرد نشان دهندهآن است كه میخواهد با وجود تقصير زن در دعوا، از ايـن راه وي را بـه صـلـح و چشم پوشياز كرده خود فرا بخواند بي آنكه نيازي به عذر خواهي داشته باشد.
در هر دو حال پذيرفتن او به صلاح زن است.
تصور ما اين است كه سهم عمدهای از طلب هم آغوشیهااز سوي مرد به سبب عامل اخير است.
در هـر صـورت، آقـايـان بـهـتـر میدانند كه دراين قبيل مواقع، نبايد نرمش نشان دادن خانمها را وسیلهای براي ملامت و سركوفت آنهاقرار دهند.
اين گذشت و مهرباني نبايد آقا را وادارد كه فردايآن روز با جسارت بيشتر كار ناشايست خود را (اگر وي مقصر بوده) تكرار كند.
كسي كه از شـكـيبايي و گذشت همسرش به ناروا سودمیجويد شخص خطاكار و خودخواهي است كه سزاوار تـرحم و عفو نيست.
مسالمت و احسان در حق كسي رواست كه قدر آن را بداندو گرامیاش بدارد.
مدارا و حوصله براي فرصت دادن به شخص خطاكاري استكه درصدد جبران اشتباه خويش است نه آنكه عاملي براي پررويي و تكرار خطا باشد.
در زنـدگـي زنـاشـويي هرگاه براي مدتي يكي از طرفينشكيبايي ورزد و ديگري قدرناشناسي كـنـد، كـار به جايي میرسد كه اگر روزي هم فرد ناسپاس،سر به راه شود چه بسا طرف او ديگر تـحـمـل کمترین رفتار ناصواب او را نداشته باشدو در نتيجه زندگي، پر گفتگو و مخاطره انگيز گردد.
هـ: اظهار وفاداري:
غـرايـز مـرد در بـيـرون خـانه از طريق دهها عاملتحريك میشود.
مشاهده چهره زيبا يا اندامي دلربا، شنيدن خاطرهایحقيقي يا ساختگي و یاد آوردن لذتهای گذشته، از جمله آن عوامل است.
در اين ميان، مردان غيرم تعهد خصوصاً اگر متمولهم باشند با تحریکهای بيرون خانه كمتر ترجيح میدهند به سراغ همسران قانوني خود درخانه روند، بلكه به راههای ديگري روي میآورند.
ولي افراد سالم و زندگي دوست و گاهي هم شناگرانآب نديده با مشاهده صحنهای محرك در بيرون خانه، به همسران خود رو میكنند.
اين قبيل مردان نه اينكه دوسـت داشـتـه بـاشـنـدبـا ياد زني دیگر همسرشان را در آغوش بكشند، بلكه چون نميپسندند دلهایشان بـه خـارج از محيط خانه وهمسرشان متمايل شود محبوب خويش را به همبستريمیخـوانند.
آنها دوست دارند شهوت برانگيخته شده نه به وسيلهديگري بلكه با تمكين و دلربايي همسرشان خاموش شود.
گويي همسر خودشان بوده كه شهوتشان را تحريك كردهاست.
در ايـن حـال مـرد از ايـنـكه به كمك همسر خوداز شر آن وسوسه نجات يافته است لذتي فراوان میبرد وبا آرامش و خرسندي يقين پيدامیكند كه از همسرش همان كاري بر میآيد كه ديگري میخواست به سوي خود جلبش كند.
بي سبب نيست كه امير مؤمنان علي (ع) فرموده است:شر النساء من لا تواتي بدترين زنان كسي است كه در خواست جنسي همسرش را پاسخ مساعد ندهد.
رسول اكرم (ص) فرموده است: اي مـردم، هرگاه دیدههایتان[از مـناظر شهوت آلود] چيزي مشاهده كرد بي درنگ نزد همسرتان برويد و با وي بياميزيد.
در حديثي ديگر از علي (ع) آمده است:. پـس در ايـنحـال با همسرتان بياميزيد كه آنچه آن زن داشته همسرتان نيز دارد، تا شيطان بر سر راهقـلـبـتـان نـنـشـيـنـد و دیدهها و دلهایتان را از همسر خودتان به سوي ديگري متمايلنسازد.
چشمها را بايد شست ...
سخنی با آقايان:
خداوند در قرآن فـرمـوده اسـت «عـاشروهنبالمعروف» (با زنانتان به شیوهای شايسته رفتار كنيد). چه كسی به شما گفتهكه زن بـي آنـكـه تـمايلي داشته باشد، آنگاه كه مرد بخواهد، مجبور به انجام عـمل زناشويياست؟ مگر بدون تمايل میشود بدين كار تن در داد؟ و آيا موقعيت رواني و عصبي زن در اینحال براي به وجود آوردن فرزند مستعد است؟ راستي اگر از مردان میخواستند كه بدون ميل،غذا بخورند يا آميزش كنند برايشان خوشايند بود؟ پاسخ اين پرسشها را در گفتارهاي آيندهدنبال میكنيم.
الف: توقع بيهوده
در بـرشماري صفات خوب زن علاقه به همبستري را ياد كرديم، اما اين بدان معني نيست كهزن بـايد در ابزار اين علاقه، آغازگر باشد و مانند مرد بدون شرم تقاضاي خود را با همسردر ميان نهد.
خـداي متعال وجود زن را به گونهای آفريده استكه در صورت سلامت روحي بي سبب غرايز جـنـسـي او بیدار نميشود و تا با تماس بدني تحريك نگردد خود آغازگرارتباط جنسي نميشود. بـدون ايـن ويـژگـي،نظام آفرينش رو به انحطاط مینهد.
اگر زن نيز بخواهد چون مرد به دهها عامل مختلفغرایز جنسیاش بيدار شود شيرازه زندگي آدمي در هم میپاشيد.
به همين منظور صحیحتر آن بـوده است كه تا زن دلدر گرو محبت شوهر ننهد و جسمش به اراده همسرش تـحـريك نشود شهوت در او خفته بماند.
بر اين اساس نبايد از زن انتظار داشت كه پيوستهدر ابراز علاقه جنسي آغازگر باشد.
اين كه زن بايد به آميزش با شوهر علاقهمند باشدبدين معني است كه او پـس از رويكرد مرد به وي از تحريك شدن خويش نهراسد و خود را بهرغبت در اختيار وي قرار دهد.
ب: انصاف دهيد
اسـلام از زنـان بـه طـور اكيد خواسته است كه درمقابل همسر خود و تقاضاهاي جنسي او تا آنجا كـه میتـوانـنـد انـعطاف پذير باشند.
با اين حال از مردان نيز میخواهد كه تنها عواملمعقول و مشروع، محرك غرايز جنسي آنان باشد.
هـرگـاه به اختلافات زنان و مردان بنگريم بديننكته بيشتر پي میبريم كه بخشي از نبود تفاهم در بین همسران به سبب پايبند نبودن يكياز دو طرف به اصول اخلاقي است.
هرگاه مرد نتواند نـفـس خود را مهار كند و به طرقمختلف با زنان به ديدار و گفتگو نشيند، به طور طبيعي غرايز وي بيش از حد معمول تحريكمیشود و آنگاه همسرش نميتواند پاسخگوي تقاضاهايفراوان وي بـاشـد.
مشاهده فیلمهای ضد اخلاق، تماس زياد با نامحرمانو شوخي و خندههای محرك، دوري طـولانـي از خـانواده، مطالعه رمانهای جنسي، وجود دوستانبي قيد و اموري از اين قبيل همه از عواملي است كه به شیوهای غير مشروع غرايز جنسيرا تحريك میكند.
به راستی چـگـونـه میتـوان انـتـظار داشت بانوييدر كنار انجام امور خانه و تربيت فرزندان و مـشكلات زندگي، پاسخگوي غرايز جنسي مرديباشد كه به وسيله دهها عامل غير طبيعي قواي شهویاش تحريك شده است؟ اگـر اسلام زنرا به تمكين و پذيرفتن شوهر سفارش میكند مرد را نيز بيم میدهد كه با نامحرم بدونضرورت سخن نگويد، در كنار وي ننشيند و نگاهش نكند، تا مبادا در وي رغبت جنسي بيدارشود و آنگاه بانوي خانه به رنج افتد.
در واقـع يـكي از عوامل اختلاف همسران، خدا ترسييكي و بیباکی ديگري است.
يكي بر آن است تا فرمان خدا را در حق همسر اطاعتكند و ديگري دريده چشم و دريده خوست.
اینها همه در حالي است كه نوعي انصاف نيز از زنانانتظار میرود و آن اينكه: اگـر مـردي سـخـاوتمند باشد، زن او را تا پايه خدايانمیپرستد و چه بسا در هر موقعيت برايش مـهـيـاي تـسـليم باشد. اما اگر مرد چيزي رااز او دريغ كند، در حد حيوان و موجودي خودخواه پنداشته میشود و اگر جوياي تمكين زنباشد با اينكه اين امر حق فطري و مسلم مرد است از نظر او مردي هوسران و افراطي قلمدادمیشود.
به راستی عجيب است دنياي زن! وقتي مرد سخت خواهانشباشد وي را متهم میكند كه تو مرا فقط برای لذت بردن میخواهي و بسيار شهوت رانی! درحالي كه وقتي خود خانم به همبستري عـلاقـهزیاد نشان دهـد و شوهر با دارا بودن همه خوبیها و تلاشهایش براي رفاه همسر، مشتاقهم خوابی نباشد خيلي زود از طرف خانم با گفتار و كردار متهم میشود كه: تو چه ارزشيداري كه نميتواني همچون من باشي! گويي بهوي میگويد: همه ارزش و اعتبار مرد خوب به داشتن رغبت فوقالعاده جنسي است و وقتي اينهنر را ندارد بهايي ندارد.
ج: در نظر گرفتن جوانب و موقعيت:
اظهار نظرها و نيز تفاوت تمايلات مرد و زن نشانمیدهد كه معمولاً در برقراري روابط زناشويي، از آنجا كـه مردان نيازمندتر و جسورترند،در پيگيري خواسته خود بيشتر پافشاري دارند تا زنان.
بعلاوه وجود حيا در بانوان هميشه مانع از آن استكه آغازگر اين تمنا باشند.
آنها به مراتب بيشتر از مـردان بـه فراهم بودنموقعيت و زمینهها میانديشند و بيمناك اموري هستند كه مردان بندرت بدانها فكر ميكنند.
اگـر هم زماني در وجود زن تمايلي به برقراري رابطهزناشويي وجود داشته باشد، چون زمینهها بساني فراهم نيست، اين ميل دوام نمييابد.
گـاهـي هـم ايـن بـي ميلي به سبب فراهم نبودن زمینههانيست بلكه به خاطر در نظر گرفتن عـواقب بعدي است.
براي مثال هرگاه دسترسي به آب براي انجام نظافتو طهارت ممكن نباشد پيش ازم رد، زن است كه از انجام آميزش خودداري میكند و بدان اشتياقينشان نميدهد.
گـاهـي وجـود صاحبخانه يا ميهمان و افراد ديگرمشكلاتي فراهم میآورد كه براي مرد ناديده انـگـاشـتـن آنها امـري طـبـيـعـي است درحالي كه تصور وجود آنان، براي بانوان ملال انگيز و دلسردكننده است.
موقعیتهایی چون سفر، ايام بيماري، ضعف جسمي، خستگيو عواملي از اين قبيل براي بانوان جدا حايز اهميت است، در حالي كه براي مردان چنيننيست.
وجـود دلـهـره (به هر دليل كه باشد) ميل جنسي رادر زنان به شدت كاهش میدهد و چه بسا اين عـامـل در مردان مانعي براي كاهش ميل جنسينباشد.
در نظر آوريد كه در خانهای حمام يا آب گـرم وجودنداشته و انجام نظافت و طهارت به خبر كردن صاحبخانه نيازمند باشد. در اين حال تـمـايـلبـه برقراري آميزش چندان وجود ندارد.
به عکس هرگاه در اتاق استراحت، حمام كوچكي وجـودداشـته باشد كه بتوان نظافت كرد، طبیعتاً اشتياق به آميزش (حتي اگر ميل قبلي نباشد)ممكن است به وجود آيد.
نـبايد فراموش كرد كه تغذيه ناكافي از عواملي استكه در تحليل بردن قواي جنسي نقشي بسيار مؤثر دارد.
گاهي انسان به چيزي بي ميل نيست ولي براي رو كردنبدان و بهرهمند شدن از آن در خود تواني نميبيند.
اين در حالي است كه اشتياق به همبستري بدون تغذيه صحيح (كافي) ميسر نـيست.
از طرفي، پس از آميزش، نيروهاي بدن به طور عجيبيتحليل میرود تا آنجا كه گفتهاند جنابت، همچون خون دادن، جسم را بي رمق میسازد.
درباره موضوع تغذيه (قبل و بعد از جنابت)، در گفتارمعصومان (ع) مطالبي رسيده است كه ما به خاطر رعایت اختصار از ذكر آنها خودداري میكنيم.(خوردن غذاهاي شيرين و پروتئين دار چون عسل، خرما و كباب توصيه میشود)
اگر تغذيه زن مناسب نباشد انتظار كشش جنسي بيهودهاست.
از طرف ديگر وقتي تغذيه، خوب باشد چندان نيازيبه تدارك امور ديگر نيست.
د: سهل انگاریهای ممنوع:
هـمـان طـور كـه گـذشـت، نـظافت و آرايش براي زناننوعي وظيفه و بلكه مقدمه انجام عمل زنـاشـويـي است.
اما چرا فراموش کردهایم كه مرد نيز وظيفه داردبراي خانوادهاش تميز و آراسته بـاشـد! چـطـورمي توان زني را كه به شيك پوشي و نظافتشوهر اهميت فراوان میدهد به اظهار علاقه و هم خوابی با همسرش كه مردي نامرتب و ژوليدهاست، ملزم ساخت!؟ به خصوص كه معمولاً تـنـوع سيما و لباس در مردان كمتر تحقق میيابد.
آيا تصور نميكنيد كه بدبويي دهان، عرق بدن، لباس كثيف، دندانهای نشسته و سر و وضع نامرتب،طرف مقابل شما را به گريز وامیدارد!؟ پيامبر اكرم (ص) در اين باره فرموده است: هـرمردي موظف است خود را براي همسرش آراسته نمايد، همان طور كه دوست دارد همسرش براي اوخوش نما باشد.
امام كاظم (ع) میفرمايد: رعـايـت نظافت و خوشنمایی مرد از جمله اموري است كه بر عفت زن [و چشم پوشي او نسبت به دیگر نامحرمان]میافزايد.
هرآينه زناني به سبب بي توجهي شوهرانشان به آراستگيو نظافت، از پاک دامنی دست برداشتند.
سـهـل انـگـاري ديـگـر مـربـوط به تهيه نیازمندیهایبانوست.
در گفتار امامان معصوم (ع) اين امـور مـورد سفارشقرار گرفته است: خريد وسايل آرايش، لباس نو و متنوع، تغيير رنگ مو و ظاهر سر و صورتو...
رفتار آدمي تابع روحيات اوست و روحياتش تابع عواملمحيطي است كه از طريق گوش و چشم و ... به فكر او راه میيابد.
شايد باور نكنيد كه تغيير لباس و وضع ظاهري بدنو خانه تا چه اندازه در روحـيـه زنـان مـؤثر است.
بيشتر آنان آن قدر كه از اين عناصر تأثیر میپذيرنداز چيز ديگر متأثر نميشوند.
گاهي يكنواختي زندگي، افراد خصوصاً بانوان را دچـارافـسـردگي میكند و فرد حتي از غذا خوردن و گفتگو با ديگران لذتي نميبرد.
در اين حال خريد يك لباس نو، تغيير رنگ مو، سفربه جاي خوش آب و هوا يا تبديل و تغيير وضع خانه، چه بـسا به طور كامل روحيه وي را سالمو شاداب میكند، به خصوص كه زنان وقتي دقت همسر را در اين زمینهها مشاهده كنند بيشتربه زندگي دلگرم میشوند و در مقابل خواستههای شوهر، بيشتر از قبل انعطاف نشان میدهند.
البته بايد دقت كرد كه تهيه اين نیازمندیها وقتيتأثیر مورد انتظار را خـواهـد داشـت كـه شوهر خود به خريد آنها اقدام ورزد نه آنكهتهيه آن را به زن واگذارد.
يك لـباس را اگر مرد با سليقه و رضايت خود برايهمسرش بخرد نزد زن بهتر از ده لباس است كه از سوي خود بانو خريده شود.
هـ: تقصير آشكار:
پـيـش از ايـن گفتيم كه لذت نبردن از همبستري از عواملي است كه زنان را نسبت به برقراريروابط جنسی دلسرد و چه بسا بيزار میسازد و بر مرد است كه پس از آشنايي خود به وظيفه،او را همراه خويش سازد و نمونه طعمي را كه خود میچشد به وي بچشاند.
در حـقيقت هرگاه زني به اين دليل از همبستري كناره گرفته باشد بايد تقصير آن را به گردنشوهرش انداخت.
پـيـوسـتـه بـايـد به ياد داشت كه اين عامل و موضوعفراهم نبودن زمينه و موقعيت، از مهمترین عـواملي است كه روابط زناشويي را به سرديمیكشاند و آن قدر كه بر طرف كردن اين عوامل در بـهـبود روابط زن و مرد تأثیر داردعوامل ديگر مؤثر نيست و تهديد يا نصيحت نيز كارساز نخواهد بـود.
مـطـمئن باشید که با فراهم بودن زمينه و نبود عواملبازدارنده، هيچ مشكلي فرا روي شما خودنمايي نخواهد كرد.
در اينكه چگونه بايد زن را براي برقراري معاشرتآماده ساخت در روايات مطالبي بيان شده است.
حضرت امام صادق (ع) میفرمايد: راسـتـي مـمـكـناست در ميان شما كسي باشد كه با زنش بياميزد ولي [چون او را تحريك كرده و خاموش نـسـاخـتـهاست] پس از انجام عمل، اگر همان زن به يك مرد سياه چهره و زشت [از اهـل زنگبار] دستيابد، براي فرونشاندن شهوت خود به دامنش بياويزد.
بنابراين هرگاه بخواهيد بـا زنانتان آميزش كنيدنخست بايد با آنها شوخیهای شهوت انگيز نماييد و کاملاً آمادهشان سازيد، زیرا دراين صورت آميزش براي شما و همسرتان خوشايندتر و لذتبخشتر میشود.
در حديثي از حضرت امام رضا (ع) در نامه به مأمونچنين آمده است: قـبـل از آميزش آنچه میتواني با همسرت رفتاري شهوت انگيز پيش گير و[مواضعي كه شهوت را بیدار میكند تحريك نما] ...
چه، اين عمل سبب غلبه ميل جنسي او میشود و آثارآن در چشم و صورتش نمايان میگردد و میخواهد از تو مانند آن را كه تو از وي میخواهي.
از فـرمايش حضرت رضا (ع) بر میآيد كه انجام مقدماتآميزش را بايد تا آنجا ادامه داد كه زن به اوج تحريك جنسي برسد و به همبستري تمايل يابد.
ايـن در حـالـي اسـت كـه در برخي اخبار فرمودهاندآميزش جنسي را چندان طولاني نسازيد.
در واقـع طـولاني نساختن همبستري امري است مربوط به پس از مقاربت.
و پيش از آن، شوخ طبعي و مقدمه چيني در صورتي كهبراي تحريك باشد نـه تـنـها نكوهش نشده بلكه سفارش شده است.
بعلاوه طولاني كردن معاشقه پس از مقاربت، در صـورتـيكـه بـراي سيراب كردن زن و رضايت جنسي او باشد، نه تنها اشكال ندارد بلكه ضروري اسـت.
مـقـاربت عجولانه و با انزال سريع امري نكوهيدهاست.
اين در حالي است كه بيشتر زنان به سبب سرشت خوددير تحريك میشوند و نيز دير به اوج لذت جنسي میرسند.
بنابراين آمیزشهای منقطع (با انزال سريع از سويمرد) براي اغلب آنان رنج آور و دلسرد كننده است.
تاکید اسـلام بـر ايـن مـوضـوع بدين سبب است كهخداي متعال زن را وجودي پاك و عفيف قرار داده است و از همين رو ميل جنسي در او خودبه خود كمتر به وجود میآيد.
گاهي نيز تمايل روحي در او وجود دارد اما تا تحريكبدني صورت نپذيرد در عمل رغبتي از خود نشان نميدهد و وظيفه شوهر است كه وي را در اين حال كمك كند و ميل جنسي را در نهادشبيدار سازد.
در حـقـيـقت نشان ندادن تمايل نه بدان سبب استكه زن اشتياقي به روابط همسري ندارد بلكه به اقتضاي طبيعت خويش (عفت) كه وديعه الهياست، علاقه خود را بدين عمل اظهار نميدارد.
يكي از پزشكان میگويد: «نـورمـان هـيـر» طـبـيبانگليسي، براي موضوع آميزش، تشبيه مناسبي كرده است.
او مرحله آميزش را به بالا رفتن از كوهي تشبيهكرده است كه مرد چون داراي قدرت بيشتري است زود به قـلـه كـوه میرسد. (يعني مرد زودترآماده آميزش میشود) در حالي كه زن هنوز به اواسط كوه نـرسيده است (زيرا زن ديرتر آمادهمیشود).
همچنين در پايين آمدن، مرد یکدفعه پايين میآيدو زن پله پله، و اين وظيفه مرد است كه دست همسر خود را بگيرد تا با هم بالا و پايينروند و از غريزه جنسي یکدیگر برخوردار شوند.
يك كارشناس امور جنسي مینويسد: بـر خـلاف مـردهاكه نقاط قابل تحريك جنسي آنها در قسمتهای به خصوص، محدود میباشد، در زنها این نقاطمنتشر و وسيع است.
در تحت شرايط روحي مخصوص، لمس هر ناحيه از بدنممكن اسـت بـه وجـد آورنـده تـحريك جنسي شود ...
تحريك اين نواحي سبب ظهور و بروز ميل جنسي شـديـديخـواهـد شـد.
در اوايل ازدواج زنها معمولاً نسبت به تحريك عموميبدن بيشتر حساس هـسـتـنـد تـا به تحريك مستقيم دستگاه تناسلي، ولي پس از اينكه خجلتو كمرويي طبيعي زن به تدریج زايل گردید آن وقت است كه تحريك مستقيم براي او لذتبخشترخواهد بود...
ولي بايد دقـت كـرد كه اين گونه تماسها خيلي بهآرامي و با مهارت انجام گيرد.
اينكه بسياري از مردان در انـجـام اعـمـال زنـاشويياز همسر خود اظهار نارضايتي میكنند گاهي بدين علت است كه آنها معمولاً برقراري روابطزناشويي را به تندي آغاز مینمايند.
در حالي كه به طور معمول تحریکهای يكباره سببمقاومت و نارضايتي در بانوان میشود و آنها را از همراهي و لذت خواهي دور میسازد.
بـهـتـريـن روش آن اسـت كه انجام روابط بسيار آرامو تدريجي آغاز گردد.
آنگاه كه مرد تصميم قـطـعي خود به برقراري روابطزناشويي را از همان آغاز با همسرش در ميان گذارد، کمترین بي ميلي در زن به مقاومتعجيبي تبديل میشود كه بساني به انعطاف نميانجامد. در حالي كه اگر ايـن تـصـمـيـم اظـهـار نـشـود و بـا مـهارت و دلجويي،كار دنبال گردد نتیجه مطلوبتر عايد میشود.
مرد چگونه در آغاز و ادامه رابطه، خودداريو درنگ كند؟
در مـيـان مـردان بـعـضي چنين تصور میكنند كهعمل زناشويي تنها وسیلهای است براي خارج كـردن نـطفه.
پس چه فرق میكند كه به چه كيفيتي صورت پذيرد!گروهي نيز آنچنان سرگرم امور زندگیاند که گويي نه همسري دارند كه بايد او را در اينمورد خشنود سازند و نه لزومي به چنين كاري وجود دارد. در حالي كه بر پايه مفاد رواياتبايد براي مقدمات پيش از آميزش اصولي را در نـظـر گـرفـت و سـهمي جداگانه قائل شد.
اساساً بسياري از دستورهاي ديني و بهداشتي پـيـرامـوناين موضوع مربوط به مقدمات آميزش است نه خود آن، و آن قدر كه بر مقدمات تاکید ورزیدهاندبر خود عمل تاكيد نکردهاند.
حضرت رسول خدا (ص) فرموده است: چـنـانـكـه حـيواناتبر جفتهای خويش میجهند بر همسرانتان نجهيد بلكه پيش از آن با بوسه و سخن گفتن ويرا براي عمل آماده سازيد.
امروزه ثابت شده است كه توجه به مقدمات آميزش،چه بسا زن عقيم را بچه آور میسازد و به عکس آن، بـدون مـقـدمـه بـه عـمـل پرداختن،زن بچه آور را عقيم میسازد.
دكتر «اوستاش تشاسر» مینويسد: مـلـكـه اتريش فرزند نميآورد و از زنان عقيم به شمار میرفت تا روزيدكتر مخصوصش پس از دقـت و تفحص كامل به وي گفت: به عقيده من شما عقيم نيستيد و تنهاعلت نازاییتان اين است كـه بـا ملاعبه و مغازله، غدد جنسي شما کاملاً تحريك و آمادهآميزش نميشود.
بنابراين بايد قبل از آمیزش، شـوهـرتـان با مغازلهو ملاعبه زياد، شهوت جنسي شما را برانگيزد و غدد جنسیتان را تحریک و آماده آميزش نمايد.
بـالاخـره نـتـيـجه اجراي دستور دكتر اين شد كهملكه اتريش از نازايي بيرون آمد و مادر شانزده فرزند شد.
دكتر «كويراج هرتام داس» هندي، متخصص و مشاور امورزناشويي در كتاب خاوئد (ص 67) كه به زبان اردو نگارش يافته میگويد: بـراي اينكه آميزش،منشاء فرزند شود بايد مرد قبلاً با ملاعبه، شهوت جنسي زن را تحريك كند و بـه طـورياو را آمـاده سـازد كـه چون نطفه در رحم قرار میگيرد زن به اوج لذت رسيده باشد (انزالهر دو نفر با هم صورت گيرد) كارشناس ديگري میگويد: زمـانـي را كه زن براي عکسالعملجنسي لازم دارد خيلي طولانیتر است تا مرد، زيرا هم خيلي طول میكشد تا تحريك شود وهم طول میكشد تا به اوج لذت جنسي برسد.
اگر مرد فقط روابط جـنـسـي را وسیلهای براي ارضاياميال بيولوژيكي خود تصور كرده، قبل از نزديكي براي تحريك هـمـسـر خود کوشش نكند يانتواند براي مدتي نعوظ خود را نگاه دارد و زود به اوج لذت جنسي برسد، زن ممكن است کاملاًتحريك نشده و قبل از اتمام عمل نزديكي به اوج لذت جنسي نرسيده باشد.
برچسب
انزال زودرس، زود انزالی، سرد مزاجی زن، درمان سردمزاجی،بي ميلي در زنان، رفع سرد مزاجی زنان، سرد مزاجي، بی میلی در زنان، درمان سرد مزاجيزنان، درمان سرد مزاجی خانمها، دلایل سرد مزاجی زنان، درمان سردمزاجی زنان، راههایدرمان سرد مزاجی زنان، سردمزاجی زنان، سردمزاجی، علل سرد مزاجی زنان، درمان سرد مزاجی،علت سرد مزاجی زنان، درمان بی میلی زنان، درمان سرد مزاجی در زنان، سرد مزاجی در زنان،سرد مزاجی، بی میلی زنان، سرد مزاجی زنان، عوامل سرد مزاجی در زنان، علت بی میلی زنان،علت سردی زنان، علل سرد مزاجی در زنان، راه حل سرد مزاجی زنان، درمان سرد مزاجی بانوان،درمان بي ميلي زنان، دلایل بی میلی زنان، دلیل سرد مزاجی زنان، علل سردی زنان در روابطزناشویی، علت ارضا نشدن زن، سرد مزاجی زنان درمان، درمان سردی زنان، درمان زنان سردمزاج، درمان سرد مزاجی زنان،
برچسب : نویسنده : فلاحتگر lish بازدید : 379