پنداري غلط:
در ميان بانوان گروهي به اين توهم دچار شدهاندكه زن بايد هميشه خواستني باشد نه خواهان، و هـيـچ گـاه خود در مسائل زناشويي اقدامبه كاري نكند.
غافل از اينكه پيامبر اسلام (ص) فرموده است: زنبـايـد بـراي شـوهـرش با نيكوترين عطري كه دارد خود را معطر سازد و زيباترين جامهاشرا بـپـوشـد و به جالبترین صورت، خود را آرايش نمايد و صبح و شام خويشتن را به شوهرعرضه كند.
بـرخـي نـيز از ترس آنكه از طرف شوهر به شهوترانيمتهم شوند از اظهار علاقه به روابط جنسي امتناع میورزند و ترجيح میدهند براي هميشههم خود و هم طرف خويش را از اين لذت محروم سـازنـد.
در حـالـي كه اسلام زن با حيا و وظيفه شناس راآن زني نميداند كه تمايل و شهوتش به شوهركمتر باشد.
بلكه پيامبر اكرم (ص) فرموده است: بهترين زنانشما آن زن با عفتي است كه به آميزش با شوهر تمايل بسيار داشته باشد.
در اين حديث شريف شگفت آن است كه علاقه و همبستري را در كنار عفت ذكر كرده است، يعني كه ايندو با يكديگر هيچ منافاتي ندارند.
در جايي ديگر آن حضرت میفرمايد: با زني كه بهآميزش بي علاقه باشد ازدواج نكنيد.
بـنـابـراين بسيار بي معني است كه بعضي از زنانبراي آنكه خود را افرادي مستقل و با اراده نشان دهـنـد، نزد همجنسانشان خويشتن رابي نياز از مرد و بي علاقه به اعمال زناشويي نشان میدهند.
ايـن قـبيل زنان نميدانند كه اولاً هم آغوشي و تمايل به آن، نشانهضعف نيست.
در حقيقت زن در اين عمل مهماندار است.
دوم ايـنـكـه: تـوافـق در مـيـل جنسي با شوهر درشادابي و تندرستي زن فوقالعاده مؤثر است و سردي مزاج، اگر هم ساختگي نباشد، افتخارنيست بلكه چه بسا دليل نقص روحي و عيب جسمي است.
معمولاً زناني كه شوهرانشان به هر علت، نميتوانند با آنها همبستر شوند طولي نميكشد كه دچار عوارض جسمي میشوند و شادماني وطراوت خود را از دست میدهند.
سوم: اظهار بي ميلي زن، شوهر را به افسردگي روحيو بیحوصلگی يا به برقراري رابطه جنسي در خارج محدوده خانواده گرفتار میسازد.
كمرويي و حيا
كـمـرويـي و حـيـا عـامـل ديگر بي توجهي بانوانبه مسائل جنسي است.
اين عامل در آغاز ممكن اسـت پدیدهای طـبيعي وزودگذر باشد ولي هرگاه همراه با عواملي ديگر، در اخلاق زن باقي بماند، براي وي نوعيمنش ثانوي ايجاد میكند كه او را از همبستريبا وجود ميل باطني گريزان میسازد.
در اين حال، ممكن است او از اخلاق خود رنج ببردولي نه به علت آن آگاه است و نـه شـيوه درمانش را میداند.
تا آنجا كه رفته رفته زندگي سرد و نا شاد را بردلبري و دلگرمي تـرجيح میدهد و در اين راه چندان پيش میرود كه گاهي میپندارد نمیتواندرفتاري غیر از اين داشته باشد.
اگـر دخـتـري بـا ايـن فكر و عقيده پرورش يابدكه ارتباط جنسي، عملي حيواني و باعث پستي مـنـزلـت انـسان و رفتاري غير اخلاقي استو يا به طور دايم به خاطر بيان احساسات و عواطفش مـلامت و نکوهش شود اين خيال باطلدر ذهن او نقش میبندد كه مسائل جنسي اصولاً مبتذل و پوچ است.
مسلماً اين تخيلات پس از ازدواج نيز به سهولت ازبين نخواهد رفت.
ناگفته نماند در اسلام، با وجود همه تاکیدها برعفت ورزي زنان، حياي بيجاي آنها مورد نكوهش قـرار گـرفته است.
حياي بيجا براي زن نه تنها نشانه فضيلت و شخصيتنيست، بلكه از منزلتش هـم در نـزد شوهر میكاهد و ممكن است شوهر را به سوء ظن وادارد.
اين صفت را حياي احمقانه گفتن به تراست تا پاکدامنی.
بي سبب نيست كه فرمودهاند: بـهـترين زنان شمازني است كه وقتي با شوهر خلوت كند همچنان كه از لباس برهنه میشود، از حیا نیز برهنهگردد و چون از خلوت با شوهر بدر آيد و لباس بر تن كند، جامه پولادين حيا را نيز بپوشد.
دكتر «استون» مینويسد: «در روابـط جـنـسي، زننبايد به هيچ وجه نقش مفعول [عنصر خونسرد و بي ميل] را بازی كند.»
صـحيح است كه خانمها ميل دارند حتي عملي را كهدر انجام آن ميل و رغبت وافر دارند به اصرار ديگران انجام دهند، با اين حال عمل اشتباهياست اگر زن در مورد عمل جنسي از خود فعاليت و علاقه نشان ندهد.
هـيـچ عملي بدتر از خونسردي حقيقي يا ساختگي خانمهااحساسات مردان با شوق و حرارت را آزرده نمیسازد.
اين يكي از علل شايع ناهماهنگي در زناشويي است.
هـمـان طـوري كه فعاليت مرد در تحريك زن سببمیشود كه عکسالعمل تحريكي خودش هم افـزوده گـردد بـه هـمـان طريق علاقه و فعاليتزن هم سبب میشود كه علاقه و ميل شهواني خودش زيادتر شده، براي انجام روابط زناشوييآماده گردد.
ناآشنايي به وظيفه:
نشناختن مفهوم تمكين از مـسـائلـي كـه مـفهوم درستآن براي بانوان روشن نيست موضوع تمكين كردن زن در مقابل مرد است.
زنـان چـون اين تعبير را میشنوند بي درنگ اظهارمیدارند كه: «آري، تمكين يعني تسليم خواسته جنسي همسرت باش! همين و بس!» در حالي كهحقيقت تمكين چيز ديگري است و ايـن طـرز تلقي از آنجا مايه میگيرد كه متأسفانه برخياز بانوان و همسران نا آزموده آنان، چه بسا پس ارسالها همسرداري، هنوز معني و مفهوماين كلمه را چنانكه بايد، در نیافتهاند.
شايد اگر معني تمكين براي بانوان بيان میشدآنها بيش از شوهرانشان بر آن پافشاري میكردند.
عـقـيـده ما كه بر آن تاکید بسيار داريم اين استكه «تمكين» بيش از آنكه به نفع مرد (شوهر) بـاشد به سود زن است، ولي آفريدگار زن آنچنانبا لطافت آن را تشريع فرموده كه هيچ نشاني از ايـن موضوع به طور علني پيدا نباشد تامردان ناآگاه همين موهبت ارزاني شده به زنان را از آنان نستانند.
اما چگونه تمكين به سود زن طرح ريزي شده است؟ پـيـشاز اثبات اين مطلب بايد از كتب لغت معني تمكين را باز شناخت و پیشتر پذيرفت كه تصورغـلـط اغـلـب افراد اين است كه تمكين زن از مرد يعني: در بهرهجوییهای جنسي تسليمخواسته شـوهـر بـودن و خـود را هـمچون يك وسيله خنثي و بي اراده تحت تمايلات شهوي اودر آوردن، هـر چند بدان ميلي نداشته باشد! در حالي كه نه معني لغوي «تمكين» اين استو نه تحليل رواني آن.
و بالطبع خواسته شرع نيز اين نيست.
ايـنـكـه مـا تـمـكـيـن را چـنـيـن شناختهایماز آن روست كه فلسفه وجودیاش را در نيافتهايم.
هرگاه حكمتش را باز میشناختيم ميان اين دو نگرش و تعريففاصلهای عميق میديديم.
برچسب
انزال زودرس، زود انزالی، سرد مزاجی زن، درمان سردمزاجی،بي ميلي در زنان، رفع سرد مزاجی زنان، سرد مزاجي، بی میلی در زنان، درمان سرد مزاجيزنان، درمان سرد مزاجی خانمها، دلایل سرد مزاجی زنان، درمان سردمزاجی زنان، راههایدرمان سرد مزاجی زنان، سردمزاجی زنان، سردمزاجی، علل سرد مزاجی زنان، درمان سرد مزاجی،علت سرد مزاجی زنان، درمان بی میلی زنان، درمان سرد مزاجی در زنان، سرد مزاجی در زنان،سرد مزاجی، بی میلی زنان، سرد مزاجی زنان، عوامل سرد مزاجی در زنان، علت بی میلی زنان،علت سردی زنان، علل سرد مزاجی در زنان، راه حل سرد مزاجی زنان، درمان سرد مزاجی بانوان،درمان بي ميلي زنان، دلایل بی میلی زنان، دلیل سرد مزاجی زنان، علل سردی زنان در روابطزناشویی، علت ارضا نشدن زن، سرد مزاجی زنان درمان، درمان سردی زنان، درمان زنان سردمزاج، درمان سرد مزاجی زنان،
لیش...برچسب : نویسنده : فلاحتگر lish بازدید : 425